’STWÓRZ SWÓJ WŁASNY STYL… NIECH BĘDZIE UNIKALNY DLA CIEBIE I ROZPOZNAWALNY DLA INNYCH’

Anna Wintour

SKARPETKOWE TABU

Skarpetki są wyjątkową częścią naszego stroju. Jeszcze do niedawna mało kto o nich wspominał. Dziś dostępne w wielu kolorach i wzorach często są sposobem na wyrażanie siebie, sposobem na przełamywanie modowych barier. Czy wypada jednak przekraczać pewne granice w modzie biznesowej?

 Musimy zapamiętać dwie najważniejsze skarpetkowe reguły:

1) Źle dobrane skarpetki zepsują nawet naszą najlepszą stylizację. 2) Czarne skarpetki wbrew wytworzonym mitom – nie pasują do wszystkiego.

JAK DOBIERAĆ SKARPETKI:

Do koloru spodni – to najłatwiejszy sposób dzięki któremu twoja noga będzie wydawała się dłuższa. Należy pamiętać, że skarpetki powinny być tego samego koloru lub delikatnie ciemniejsze. Odwrotnie jest tylko w sytuacjach, gdy nasze buty i spodnie są jaśniejsze. Do koloru butów – Zasada ta wiąże się z umiejętnością dobierania koloru butów do spodni. Polecana dla osób wysokich, ponieważ optycznie skraca naszą nogę. Dobieranie do dodatków – wersja dla zaawansowanych. W tym wypadku musimy posiadać wiedzę na temat łączenia kolorów oraz doboru obuwia. Możemy wtedy dobierać kolor naszych skarpetek do: koszuli, krawata, muchy, paska czy poszetki.

DŁUGOŚĆ SKARPETKI:

Powinny być na tyle długie, aby w żadnej sytuacji nie było widać łydki.

MATERIAŁ:

Dobieramy go do gramatury spodni. Do materiałów delikatnych najlepiej dobrać skarpetki bawełniane, natomiast do grubszych tkanin założyć skarpetki wełniane.

WZORY:

Kiedy w pracy obowiązuje nas dress code musimy pamiętać, że kolorowe skarpetki we wzory nie będą dobrym wyborem. To samo dotyczy uroczystych wydarzeń na których obowiązują stylizacje galowe.

Oczywiście, nasza osobowość i ukształtowany przez nas styl, dzięki któremu czujemy się dobrze, są najważniejsze. Dlatego na co dzień podczas spotkań ze znajomymi, czy w pracy, w której nie obowiązują zasady dress code, możemy być sobą. Nasze stylizacje mogą wyróżniać barwne skarpetki. Powinniśmy jednak pamiętać, że jako pracownicy firm, w których ceni się profesjonalizm, musimy dbać o zasady dress code. Dzięki nim podczas spotkań z klientami będziemy wyglądać profesjonalnie i elegancko.